De opdrachtgever van ons project is de Gemeente Amsterdam, in het bijzonder de gebiedsmakelaar van Stadscentrum-Oost: Gerben Kossen. De Roeterseilandcampus vervult niet de functie die de gemeente zou willen, namelijk als een scharnierpunt voor de buurt. In tegenstelling zien buurtbewoners de REC eerder als een last dan een meerwaarde voor de buurt. Hierom is aan ons de taak te onderzoeken hoe de REC wel als meerwaarde voor de Plantage-Weesperbuurt kan dienen en studenten meer naar buiten kunnen treden.
Gespecificeerd vraagstuk opdrachtgever
"Op welke manier kan er voor gezorgd worden dat studenten van de Roeterseilandcampus, van binnenuit, integreren met de buurt?"
Advies
Het idee waar wij op uit zijn gekomen naar aanleiding van het vraagstuk is genaamd BuurtRECreatie. BuurtRECreatie zou bestaan uit een commissie van studenten op de Roeterseilandcampus die projecten en evenementen zullen organiseren voor de buurt waarbij studenten en bewoners samenkomen. Buurtbewoners kunnen deelnemen aan activiteiten, welke elementen zullen bevatten die betrekking hebben op wat studenten binnen hun studie doen zodat zij hun kennis en expertise in kunnen zetten. Met het onderstaande 'Business Model Canvas' hopen wij een duidelijk overzicht te geven van het idee, tevens in is dit model het logo van de organisatie in verwerkt.
Business Model Canvas
Dit is het 'Business Model Canvas', waarin visueel wordt weergegeven wat de commissie precies inhoudt. Wij hebben dit model tijdens het prototypen in co-creatie ontwikkeld.
Videographic - BuurtRECreatie
In deze Videographic worden binnen drie minuten alle fases van het Design Thinking proces beschreven